دسته‌بندی نشده

نکات مهم برای فروشندگان لباس

با سلام خدمت همراهان همیشگی کدخدا نت
امروز هم با یک مقاله اموزشی در خصوص بالا بردن میزان فروش و سود و فروش بیشتر در خدمتتونیم
کدخدانت:قدیمی ترین و معتبر ترین مرکز مده فروشان لابس در تهران قشم مشهد و…

 

بهترین راهکارها برای بالا بردن میزان فروش، به هنگامی که مشتری ها از دست به جیب شدن می ترسند، چیست؟

 

۱-بالا بردن اطلاعات و دانش نسبت به پوشاکی که میفروشید

۲- تامین محصولاتتان را متفاوت تر کنید

 

۳-کمی سلیقه و با روانشناسی رنگها آشنای لازم را داشته باش

۴-داشتن جنس جدید و چیدمان مناسب

۵-. ریسک خرید را کاهش دهید.




۱-بالا بردن اطلاعات و دانش نسبت به پوشاکی که میفروشید:

اگر از لباسی که میفروشید اطلاعات و دانش کمی دارید ، توصیه می کنم کمی تغییر روش دهید. دانستن اطلاعات پایه مانند سایز و جنس و مدل برای یک فروشنده کافی نیست . باید کمی وارد جزییات شوید و در مورد حوضه ی فروشتان تحقیقات بیشتری انجام دهید.این اطلاعات و دانش در مرور زمان هم به فروش شما و هم به پیشرفت شما کمک می کند . شاید در نگاه اول دانستن خواص الیاف تشکیل دهنده و یا نحوه ی تولید یک پوشاک امری بیهوده باشد . ولی طبق تجربه افرادی که از فروشندگی توانسته اند کسب و کار حرفه ای راه اندازی کنند ، این یک امر ضروری می باشد و هر چه دانش شما فراتر می رود ، راه های بیشتری به روی شما گشوده می شود

 

۲- تامین محصولاتتان را متفاوت تر کنید

بسیاری از فروشندگان لباس ، محصولات خود را از بنک داری ها و عمده فروشان تامین می کنند. این کار مسلما درست و هیچ اشکالی در آن نیست ولی می توان تغییری در این کار ایجاد کرد و راه های دیگر را نیز آزمایش کرد. یکی از این راه ها ارتباط مستقیم با تولید کنندگان لباس است . عمده فروشان طبق سلیقه خود کالاهای تولید کنندگان را انتخاب کرده و با احتساب سود به فروش آن می  پردازند. با کمی حوصله می توان تولید کنندگان را یافت و به طور مستقیم پوشاک فروشگاه را تامین کرد. این کار شاید کمی سختی داشته باشد ولی مزایای خوبی هم دارد. در این کار دست شما در انتخاب محصول بازتر می شود ، قیمت ها کمتر دسخوش تغییر میگردند ، با سیر تولید آشنا می شوید و مزایای بی شمار دیگر.

۳-کمی سلیقه و با روانشناسی رنگها آشنای لازم را داشته باش

از آنجایی که اکثر مردم به لباس خود اهمیت می دهند و دوست دارند همیشه نسبت به بقیه افراد خوش لباس وخوشتیپ ترجلوه دهند به همین منظورسالی چند بار لباس می خرند و اگر شما فروشنده ماهری باشی می توانی سالی چند بار به مشتری جنس بفروشی پس برای این کار لازم است که شما با علم طراحی لباس اصول اولیه مد و فشن آشنا باشید، باید بتوانید رنگهای مناسب را در کنار هم قرار دهید و همچنین اینکه به چه پوستی چه رنگی می آید و به چه سایز واندامی چه رنگ و چه مدل لباس برازنده است تا مناسب تر به نظر برسد

گروهی از افراد هر نوع لباس به آنها بدهید به انها می اید اما بعضی افرا اینطور نیستند و شما باید به عنوان فروشنده بتوانی در اینجا به کمک مشتری بیایی. البته منظورم دخالت نیست بلکه اینجا کمک در ترکیب و نوع لباس و توضیح جنس است.

۴-داشتن جنس جدید و چیدمان مناسب

به چیدمان رنگی اجناس درون مغازه خیلی اهمیت دهید که چه اجناسی با چه رنگهایی باید کنار هم قرار بگیرد و برای چیدمان قفسه ها باید چگونه آنها را روی هم قرار دهید و در زمان انتخاب برای مشتری ترکیب رنگی بگذارید هیچگاه ۲ رنگ تیره را کنار هم قرار ندهید مگر اینکه خود مشتریان این موضوع را بخواهند، ترکیب قفسه ها ی لباس فروشی با بقیه صنف ها فرق می کند ، باید زمان اجرای دکور حتما به این موضوع توجه کنید بعضی از لباس ها اگر در قفسه باشد اصلا فروش نمیرود مگر اینکه آنها را روی رگال آویزان نمایید برخی دیگر نه ، اگر آویزان باشد شکل زیبای ندارد بلکه آنها باید با تای مناسب درون قفسه باشد.

۵-. ریسک خرید را کاهش دهید.

خرید نکردن مردم، چند دلیل بیشتر ندارد: قیمت، اعتماد یا فقط به این علت که در آن زمان خاص، برای خرید آمادگی ندارند.

شما باید این معادله را معکوس کنید و این موانع سه گانه را از بین ببرید: یک دوره آزمایشی (trial) به مشتری مردد ارائه کنید؛ گارانتی سفت و سختی برای محصول خود دست و پا نمایید تا به این طریق ریسک خرید برای مشتری پایین بیاید.

ترس از خرید را از بین ببرید تا به سود سرشاری دست یابید.

 

۶- مشتری را معذب نکنید

برخی از فروشندگان خیال می کنند که با دوره کردن مشتری می توانند فروش خود را بالاببرند. البته شاید برخی از مشتری ها را که خجالتی هستند را راضی به خرید کنند ولی دیگر خبری از مشتری ثابت نیست و اکثر مشتری ها قبل از بازدید از تمامی کالاها پا به فرار می گذارند. البته اشتباه نکنید ، راهنمایی و ایجاد حس خوب با کلمات مناسب خیلی با این بحث فرق دارد. معذب کردن مشتری یعنی ایجاد الزام برای خرید و بیش از اندازه سخنوری کردن.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *